Instructiuni de utilizare

 

 

 

 

 

 

 

Ghiseul Electronic

- Managementul relatiei cu cetateanul -

 

 

 


 

 

 

 

 

 

CUPRINS

 

 

I.        INTRODUCERE. 3

II.      ACCESUL IN SISTEM.. 4

2.1. Accesul la portal 4

2.2. Procesul de autentificare. 4

2.3. Iesirea din sistem.. 6

III.    DEPUNERE CERERI ON-LINE. 7

3.1. Depunere PETITIE – Reclamatie administrativa tip 1. 7

3.2. Depunere PETITIE – Reclamatie administrativa tip 2. 8

3.3. Depunere PETITIE – Solicitare informatii Legea 544. 8

3.4.      Vizualizare cerere depusa. 10

3.5.      Solicitare informatii 10

3.6.      Adaugare mentiune. 11

3.7.      Verificare stadiu de solutionare cerere. 11

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     I.        INTRODUCERE

 

Solutia noastra a fost conceputa conform liniilor directoare ale Societatii Informationale trasate la nivel european si ne-am propus ca printr-o astfel de solutie, adaptata la nevoile si cerintele unei administratii publice moderne, sa venim in sprijinul autoritatilor locale in vederea indeplinirii obiectivelor asumate prin documentele programatice de integrare in Uniunea Europeana si anume “de a asigura in cel mai scurt timp posibil furnizarea accesibila de servicii in format electronic pentru toti cetatenii“.

 

Portalul Cetateanului reprezinta o cale unica de acces catre serviciile publice electronice ale institutiei. Portalul prezinta cel putin doua roluri fundamentale:

 

Principalele beneficii ale proiectului sunt: transformarea modului de organizare a sectorului public si imbunatatirea serviciilor publice,  eficientizarea acestora si adaptarea lor pentru a raspunde cerintelor cetatenilor. El va contribui la reducerea birocratiei, la cresterea transparentei si la dezvoltarea de servicii interactive, determinand astfel participarea activa a cetatenilor.

Pentru prima etapa, lansata si implementata in 2009 de catre CG&GC IT, impreuna cu Primaria Municipiului Buzau, cetateanul are acces la urmatoarele servicii publice on-line oferite de institutiile administratiei publice locale :

      Depunerea on-line a petitiilor persoane fizice si verificarea stadiului in care se afla acestea

      Depunerea on-line a reclamatiilor/ sesizarilor persoana fizica si verificarea stadiului in care se afla acestea

      Depunerea on-line a petitiilor persoane juridice si verificarea stadiului in care se afla acestea

 

 


   II.        ACCESUL IN SISTEM

 

2.1. Accesul la portal

 

Cetateanul are acces la serviciile on-line prin intermediul portalului www.primariabuzau.ro

 

In parte superioara a ecranului se gaseste butonul „Ghiseul Electronic” cu ajutorul careia veti fi redirectionat catre pagina de logare in sistem printr-un click pe link-ul „Acces cetateni”.

Serviciile on-line sunt oferite numai persoanelor care sunt de acord cu termenii si conditiile expuse pe site. Folosirea acestora presupune acceptarea in totalitate a termenilor si conditiilor sub care sunt furnizate aceste servicii. Termenii si conditiile pot fi schimbate in orice moment de catre furnizor, fara o notificare prealabila a utilizatorului.

Utilizatorul va avea acces permanent la termenii si conditiile pentru utilizarea serviciilor prin intermediul link-ului situat in partea de jos a paginii principale  . In cazul in care nu este de acord cu conditiile impuse, trebuie sa inceteze folosirea.

 

2.2. Procesul de autentificare

 

Potrivit legilor in vigoare operatorul este obligat sa aplice masurile tehnice si organizatorice adecvate pentru protejarea datelor cu caracter personal.

 

Controlul accesului este necesar deoarece accesul neautorizat poate duce la prejudicii cauzate de afectarea confidentialitatii, integritatii si disponibilitatii informatiilor. Acestea pot avea ca efecte pierderi materiale si morale pentru institutie.

 

O conditie obligatorie pentru accesarea serviciilor online este inregistrarea ca utilizator al sistemului. Inregistrarea se face extrem de simplu prin completarea unui formular de cerere, operatiune pentru care nu este perceputa nici o taxa. Utilizatorul care a completat respectiva cerere se poate considera utilizator, cu toate drepturile si obligatiile aferente.

 

Formularul de cerere este disponibil in format Doc.  pe prima pagina de acces in portal, de unde se va descarca pentru completare.

 

Obs! Cererea se poate completa in format electronic si apoi se printeaza, sau dupa descarcare se va printa si completarea se realizeaza de mana.

 

Completata si semnata de cetatean, cererea se depune la registratura institutiei de unde va primi in cel mai scurt timp posibil un cont cu nume de utilizator si parola proprii si confidentiale.

 

Pentru autentificarea in sistem, utilizatorul trebuie sa introduca utilizatorul si parola in campurile din a doua pagina a aplicatiei.

 

In cazul in care datele introduse nu sunt valide, utilizatorului i se va cere reintroducerea acestora in aceeasi fereastra.

Daca datele introduse sunt valide, utilizatorul va fi redirectionat catre o noua pagina a aplicatiei – Servicii publice on-line active.

 

 

 

2.3. Iesirea din sistem

 

 

 

Pentru a parasi sistemul in siguranta, se va accesa link-ul , aflat in partea de jos a ecranului.

 

 

 


 III.        DEPUNERE CERERI ON-LINE

 

Prin introducerea unui nume de utilizator si al unei parole in pagina de intrare in sistem, cetateanul are posibilitatea de a depune cereri on-line.

 

Dupa logare, se va deschide un ecran cu afisarea tuturor tipurilor de formulare ce pot fi completate si apoi depuse on-line. Pentru depunere se acceseaza link-ul , din dreptul tipului de serviciu dorit.

 

 

3.1. Depunere PETITIE – Reclamatie administrativa tip 1

 

·         Se acceseaza link-ul , din dreptul Reclamatiei administrative tip1

·         In acest moment, se va deschide fereastra pentru completarea formularului aferent.

 

Exemplu:

 

Dupa completarea formularului, se apasa butonul de depunere sau butonul Cancel in functie de caz. In acest moment, utilizatorul va fi redirectionat catre pagina anterioara de unde poate accesa modulul de vizualizare a cererilor depuse.

Dupa apasarea butonului Adauga, cererea trece la faza de inregistrare pentru solutionare.

3.2. Depunere PETITIE – Reclamatie administrativa tip 2

·         Se acceseaza link-ul , din dreptul Reclamatiei administrative tip2

·         In acest moment, se va deschide fereastra pentru completarea formularului aferent.

 

Exemplu:

 

Dupa completarea formularului, se apasa butonul de depunere sau butonul Cancel in functie de caz. In acest moment, utilizatorul va fi redirectionat catre pagina anterioara de unde poate accesa modulul de vizualizare a cererilor depuse.

Dupa apasarea butonului Adauga, cererea trece la faza de inregistrare pentru solutionare.

 

3.3. Depunere PETITIE – Solicitare informatii Legea 544

·         Se acceseaza link-ul , din dreptul cererii Soliicitare informatii legea 544

·         In acest moment, se va deschide fereastra pentru completarea formularului aferent.

 

 


Exemplu:

 

Dupa completarea formularului, se apasa butonul de depunere sau butonul Cancel in functie de caz. In acest moment, utilizatorul va fi redirectionat catre pagina anterioara de unde poate accesa modulul de vizualizare a cererilor depuse.

Dupa apasarea butonului Adauga, cererea trece la faza de inregistrare pentru solutionare.


3.4.      Vizualizare cerere depusa

 

Dupa depunerea unei cereri on-line, cetateanul o poate vizualiza in cadrul sectiunii „Cereri depuse” sau prin accesarea linkului „Contul meu”:

 

 

 

In acest moment, se va deschide o fereastra unde cetateanul poate vizualiza toate cererile depuse.

 

Dupa selectarea unei inregistrari prin accesarea linkului , utilizatorul va fi redirectionat catre o fereastra in care are posibilitatea de a solicita informatii sau de a adauga mentiuni.

 

Prin intermediul link-ului se va deschide cererea pentru vizualizare si printare.

 

 

3.5.     Solicitare informatii

·         Pentru a trimite o solicitare de informatii asupra unei cereri se acceseaza link-ul „ISTORIC” din cadrul sectiunii Cereri depuse

·         Se alege operatiunea din flux „Solicitare informatii”

·         In casuta MESAJ se completeaza cu informatiile solicitate, dupa care se apasa butonul „Adauga”

 


3.6.     Adaugare mentiune

 

In urma selectarii unei cereri depuse (vezi Cap 3.2. Vizualizare cerere depusa), prin accesarea link-ul „Istoric” apoi se va completa mentiunea in campul „Mentiune”.

 

 

Dupa completare, se apasa butonul .

 

Mentiunea se poate vizualiza in partea de jos a paginii:

 

3.7.       Verificare stadiu de solutionare cerere

 

 

In orice moment se poate afla stadiul de solutionare al unei cereri depuse, stadiu afisat in pagina Cereri depuse, care se acceseaza prin link-ul cu acelasi nume din partea de sus a ecranului principal.

 

In aceasta pagina vom regasi un tabel cu toate cererile depuse de cetatean si fazele de rezolvare a acestora.

 

Stadiile posibile ale unei cereri sunt: